תביעת תאונות אישיות- כל מה שחשוב לדעת לפני שתובעים

פורסם בתאריך 13/07/2024
עודכן בתאריך 14/08/2024
תביעת תאונות אישיות- כל מה שחשוב לדעת לפני שתובעים

תוכן עניינים

מה זה פוליסת תאונות אישיות?

פוליסת תאונות אישיות היא פוליסה שנועדה לפצות את המבוטח במקרה של תאונה גופנית שגורמת לנזק כמו כוויות, מוות, נכות ועוד. בניגוד לפוליסות אחרות, הפוליסה הזו לא מתבססת על שיפוי אלא על פיצוי, כלומר אין אפשרות להשיב את המצב לקדמותו, אלא מקבלים פיצוי כספי שנועד להקל על השיקום.

עקרונות פוליסת תאונות אישיות

תאונה גופנית ואובדן הכנסות

תאונה גופנית היא כל פגיעה בלתי צפויה שנגרמת במישרין או בעקיפין על ידי סיבה חיצונית, וכתוצאה ממנה נגרם איבוד כושר עבודה והכנסות. הפוליסה נועדה לתת מענה כספי לנפגע כדי להקל על השיקום שלו ולהבטיח שהוא יקבל תמיכה כלכלית בתקופת ההחלמה.

פיצוי ולא שיפוי

פוליסת תאונות אישיות מתבססת על עקרון הפיצוי ולא השיפוי. משמעות הדבר היא שהמבוטח מקבל פיצוי כספי מוסכם מראש במקרה של תאונה, ללא קשר לעלות השיקום או הטיפולים הרפואיים. הפיצוי ניתן בנוסף לתשלומים אחרים שמגיעים עקב הפגיעה, כמו תשלומים מהביטוח הלאומי במקרה של תאונת עבודה.

מסלולי הביטוח והפוליסות

כיסוי לנכות

הפוליסה מכסה מגוון מצבים של נכות, כולל:

  • אובדן איבר או חלק ממנו: אובדן תפקוד או הפרדת האיבר מהגוף.
  • נכות מלאה וצמיתה: נכות שמונעת מהמבוטח לחזור לעבודתו הרגילה או לכל עבודה אחרת.
  • נכות חלקית וצמיתה: נכות שמגבילה את יכולת העבודה של המבוטח אך לא מונעת ממנו לעבוד לחלוטין.
  • אי כושר זמני: תקופת זמן שבה המבוטח אינו מסוגל לעבוד כלל או באופן חלקי.
 

פיצוי על מוות

הפוליסה מכסה מקרה של מוות שנגרם כתוצאה מתאונה בתוך 12 חודשים מיום האירוע. במקרים כאלה, הפיצוי מוענק למשפחת המבוטח או למוטבים המוגדרים בפוליסה.

ללא שאלון רפואי וללא חיתום

אחד היתרונות המשמעותיים של פוליסת תאונות אישיות הוא שאין צורך לעבור שאלון רפואי או חיתום. כלומר, גם אנשים עם מצבים רפואיים קיימים יכולים להצטרף לפוליסה ולקבל כיסוי מלא במקרה של תאונה.

 

פיצוי עבור כוויות ושברים בעקבות תאונה

הוצאות רפואיות להן נזקק המבוטח בעקבות מקרה הביטוח, כגון טיפולי פיזיותרפיה פרטיים או כאלה הנמצאים בהסדר עם חברת הביטוח, מימון אחות פרטית במהלך אשפוז ופינוי באמבולנס ממקום התאונה.

פיצוי חד פעמי עבור מצב סיעודי שנגרם כתוצאה מתאונה

במקרה שבו המבוטח הפך חולה סיעודי עקב התאונה, הוא יקבל פיצוי חד-פעמי ולא קצבה חודשית. לעתים יינתן הפיצוי לאחר תקופת המתנה ארוכה יחסית. במקרים אלה המבוטח לא יקבל את הפיצוי מיד עם קרות מקרה הביטוח אלא לאחר תקופה ארוכה יותר, כאמור בפוליסה.

פיצוי יומי עבור ימי אשפוז בבית חולים

מבוטח שזקוק לאשפוז בעקבות התאונה יקבל פיצוי עבור ימי האשפוז. חברת הביטוח משלמת למבוטח סכום כספי על כל יום שהוא שוהה באשפוז, בהתאם לתנאי הפוליסה, ללא קשר להוצאות שהוציא או לנזקים שנגרמו לו עקב התאונה.

תקופת הביטוח ותקופת המתנה

קיימות פוליסות שבהן תקופת הביטוח היא ארוכה, ומסתיימת לרוב בגיל 65 ומעלה. בכל מקרה הפוליסה אינה לכל החיים. בפוליסות אחרות, תקופת הביטוח מוגדרת לשנה, ובכל שנה יש לחדש את הפוליסה בהסכמת המבוטח.

בכיסויים המרכזיים של הפוליסה למקרי נכות תמידית או מות המבוטח, אין, לרוב, תקופת המתנה או השתתפות עצמית. הכיסויים הנוספים, לעומת זאת, כוללים לעתים תקופת המתנה.

דוגמה: אדם רכש פוליסת ביטוח תאונות אישיות. בפוליסה נכתב כי קיימת תקופת המתנה של 30 ימים לצורך טיפולי פיזיותרפיה. במקרה זה, אם המבוטח ייפגע בתאונה, יהיה עליו להמתין כ-30 ימים עד שיוכל לממש את זכאותו לטיפולי פיזיותרפיה פרטיים.

איך מגישים תביעה?

אז קרה מקרה ביטוח ואתם צריכים להגיש תביעה על מנת לקבל את הפיצוי שמגיע לכם. התהליך עצמו לא מסובך, אבל חשוב להבין את הצעדים המדויקים כדי להימנע מעיכובים. הנה איך עושים את זה:

  1. מילוי טופס תביעה: יש למלא טופס תביעה דיגיטלי או להוריד את הטופס, להדפיסו ולמלא אותו בכתב. שימו לב לפרטים האישיים שלכם ושל המבוטח עבורו מוגשת התביעה.
  2. הצגת מסמכים: עליכם לצרף את כל הקבלות והמסמכים הרלוונטיים, כמו דו"חות רפואיים והוצאות רפואיות.
  3. שליחת התביעה: את הטופס המלא והמסמכים הנדרשים ניתן לשלוח באחת מהדרכים הבאות:
    • דרך סוכן הביטוח שלכם: סוכן הביטוח יוכל לסייע לכם בהגשת התביעה ולהעביר את המסמכים עבורכם.
    • בדואר ישראל: יש לשלוח את התביעה לכתובת המצוינת באתר חברת הביטוח.
    • באמצעות דוא"ל: כל חברת ביטוח מציעה כתובת דוא"ל ייעודית לקבלת תביעות.
    • פקס: ניתן לשלוח את המסמכים באמצעות פקס למספר המופיע באתר חברת הביטוח.
    • מסרון (SMS): בחלק מהחברות ניתן לשלוח את המסמכים באמצעות הודעת SMS, ולאחר מכן לקבל הנחיות להמשך.

מה התהליך?

לאחר ששלחתם את התביעה, התהליך יתחיל באופן הבא:

  1. קבלת אישור קבלה: ברגע שהמסמכים יתקבלו, חברת הביטוח תשלח לכם מכתב המאשר את קבלתם. אם יש צורך במסמכים נוספים, החברה תיידע אתכם על כך.
  2. בירור זכאות: חברת הביטוח תבדוק את זכאותכם לתגמולי ביטוח על פי תנאי הפוליסה שרכשתם. זהו שלב חשוב שבו החברה תוודא שאתם עומדים בכל התנאים.
  3. משך זמן הטיפול: הבדיקה הראשונית אמורה להסתיים בתוך 30 ימים מקבלת כל המסמכים הנדרשים.

מה קורה אחרי שהגשתי תביעה?

לאחר שהגשתם את התביעה, הנה מה שיכול לקרות מצד חברת הביטוח:

  1. אישור התביעה: אם כל המסמכים הוגשו והכל נמצא תקין, חברת הביטוח תשלם לכם את תגמולי הביטוח ותשלח לכם הודעת תשלום המפרטת את כל מרכיבי התשלום.
  2. בקשת מסמכים נוספים: במידה ויידרשו מסמכים נוספים לצורך בירור התביעה, חברת הביטוח תעדכן אתכם.
  3. תשלום חלקי או הצעת פשרה: אם יש צורך בתשלום חלקי או בהצעת פשרה, חברת הביטוח תשלח לכם הצעה מפורטת.
  4. דחיית תביעה: אם חברת הביטוח תמצא שאתם לא זכאים לתגמולי ביטוח, היא תשלח לכם הודעה בכתב המפרטת את הסיבות לדחיית התביעה.
  5. עיכוב בטיפול: במקרים בהם התהליך מתעכב בשל צורך במידע נוסף, תשלח לכם הודעת המשך כל 90 יום המפרטת את סיבת העיכוב ואת המידע שעדיין נדרש.

 

ביטוח תאונות אישיות מספק הגנה כלכלית חיונית במקרה של תאונה, עם מגוון רחב של כיסויים והרחבות המבטיחים לכם תמיכה במצבים בלתי צפויים. הבנת תנאי הפוליסה והגשת התביעה בהקדם הם המפתחות לקבלת הפיצוי המגיע לכם במהירות האפשרית.

אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לסיוע בתהליך הגשת התביעה, אל תהססו לפנות אלינו. אנחנו כאן כדי לעזור ולהבטיח שתקבלו את כל המידע והתמיכה שאתם צריכים

לייעוץ ללא עלות ממומחים בתביעות תאונות אישיות

מלא את הטופס:

בשליחת הטופס אני מאשר שקראתי את התקנון ומאשר את מסירת הפרטים והעברתם בכפוף לתקנון. אני מודע לכך שאוכל לחזור בי מהסכמתי בכל עת.

אין לראות בכתבה זו המלצה ו\או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא ו\או הצעה או שיווק השקעות ו\או ייעוץ השקעות ו\או ייעוץ פיננסי\פנסיוני ו\או ייעוץ מכל סוג שהוא

 

לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות

מלא את הטופס:

קבלת הלוואה בתנאים מעולים

לקבלת הלוואה במהירות ובתנאים ללא תחרות

ייעוץ בקבלת החזר

לייעוץ חינם לגבי קבלת החזר מביטוח הבריאות

ייעוץ תאונות אישיות

לייעוץ חינם לגבי פוליסת תאונות אישיות:

בדיקת פיצוי על שבר\כוויה, זכאות לפיצויים נוספים, תביעת הפוליסה ועוד

היעדר תביעות לרכב- 3 שנים

להוצאת דו"ח היעדר תביעות לרכב:

הצטרפות למסלול מנצח

ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות

קבלת הלוואה

איך זה עובד?

צריכים הלוואה? הלוואה על חשבון כספים פנסיונים נחשבת להלוואה מאד אטרקטיבית, וזאת לא בכדי! הריביות בהלוואה כזאת טובות פי כמה מריביות המוצעות בבנקים ובגופי ההלוואות השונים.

מה סכום ההלוואה שניתן לקחת?

על קרן פנסיה- עד 30% מכספי התגמולים

על קרן השתלמות נזילה- עד 80% מהכספים

על קופ"ג להשקעה\ פוליסת חיסכון- עד 80% מהכספים

הסכומים משתנים בין החברות, ויש לא מעט פרטים קטנים שיש לשים לב בכדי לקבל אישור.

לקבלת הלוואה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

שינוי מסלול בקופה קיימת

איך זה עובד?

שינוי מסלול הוא זכות של כל אחד מאיתנו, החוסכים

עפ"י תקנות משרד האוצר – יש לכל אחד הזכות לשנות את המסלול בכל עת. רוצים לעבור ל- S&P 500? שיניתם את דעתכם ורוצים לעבור למסלול יותר סולידי? 

שינוי המסלול מתבצע תוך 3 ימי עסקים מרגע שליחת הטופס, כאשר זה מותנה בכך שהטופס תקין

בעת שינוי מסלול יש להבין כי דמי הניהול עלולים להתייקר, ולכן מומלץ לעשות בעזרת גורם מקצועי :

לשינוי מסלול במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

הוראת קבע

איך זה עובד?

החלטתם להפקיד בהוראת קבע כל חודש? החלטה נבונה ששמה אתכם במקום טוב יותר מרוב האוכלוסייה.

כדי לבצע הפקדה בהוראת קבע, יש צורך לוודא מספר דברים לפני, בכדי להימנע מטעויות בדרך

ראשית, יש לוודא שהקופה אכן פעילה, לבדוק את הרשאות הוראת הקבע בחשבון הבנק שלכם, קוד המוסד של הגוף המנהל, אימות שאכן הוקמה ההוראה, ועוד..

אנו עוזרים מדי יום למשקיעים לפתוח הוראת קבע בצורה מהירה ומקצועית

לפתיחת הוראת קבע במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

הפקדה

איך זה עובד?

הפקדה לקופה הוא תהליך שנראה מאד פשוט, אך ישנם מספר טעויות שחוזרות על עצמן כל הזמן בקרב חוסכים. (כאלה שלא שוחחו איתנו לפני..:)

יש לשים לב שפתיחת הקופה בוצעה באופן מלא, לשים לב לפרטי חשבון הבנק אליו אתם מעבירים כספים, ולשים לב לשמות של בעלי הקופה (במקרה של משפחה\בני זוג)

ישנם דברים נוספים שכדאי לוודא לפני כדי להימנע ממצב של כספים שאינם משויכים (מצב מתסכל בו הכסף לא אצלכם ולא משתקף לכם בקופה)

 

להפקדה לקופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

פתיחת קופה חדשה

איך זה עובד?

פתיחת קופה חדשה היא תהליך מקצועי שיש לשים לב לפרטים הקטנים שבו, כמו לדוגמא- מינוי מוטבים (או שארים..) , אטרקטיביות דמי הניהול, בחירת המסלול, ובמידה והיתה קופה קודמת- יש לוודא שתהליך הניוד והעברת הוותק מתבצעים כמו שצריך.

פתיחת הקופה החדשה יכולה להתבצע גם באותו היום, אך כאמור- יש לוודא ביצוע מלא של כל הפרטים הקטנים, וזה עשוי לקחת יותר זמן.

 

 

לפתיחת קופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

קבל ייעוץ ממומחה ללא עלות וללא התחייבות

לשיחת ייעוץ עם מומחה

ללא עלות וללא התחייבות

אשמח לייעוץ בנושא