מגזין ביטוח ופיננסים, צרכנות, עסקים ולימודים

סוכן ביטוח מומלץ- כל מה שצריך לדעת על בחירת סוכן ביטוח ועל התנהלות נכונה איתו

פורסם בתאריך 14/03/2023
עודכן בתאריך 03/05/2023

נכתב על ידי שי פרץ 

סוכן ביטוח מומלץ

בחירת סוכן ביטוח מומלץ זוהי החלטה חשובה כיוון שהוא אחראי לבטח אתכם ואת משפחתכם בצורה הטובה ביותר. סוכן ביטוח מומלץ זה סוכן ביטוח שידאג לאינטרס שלכם קודם כל לפני שהוא דואג לאינטרס שלו עצמו ולאינטרס של חברות הביטוח. 

אם אתם רוצים לדעת איך לבחור סוכן ביטוח מומלץ בצורה הטובה ביותר וגם איך לדעת להתנהל עם סוכני ביטוח בצורה הטובה ביותר, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה שמרכזת את כל הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת על סוכני ביטוח בישראל.

תוכן עניינים

מלא את הטופס הבא ונתאים עבורך סוכן ביטוח מומלץ ללא עלות וללא התחייבות:

מיהם סוכני הביטוח המומלצים?

סוכן ביטוח מומלץ הוא סוכן ביטוח שנתן שירות טוב ללקוח שכעת ממליץ על הסוכן באחת מן האפשרויות העומדות לפניו.

היתרון המשמעותי בעבודה מול סוכן ביטוח מומלץ הוא העובדה שיש הוכחה לכך שהסוכן נותן שירות טוב, אחרת לא היו ממליצים עליו.

כדי לעזור לכם למצוא סוכן ביטוח מומלץ ריכזנו עבורכם את כל הדרכים הפופלריות למצוא סוכן ביטוח מומלץ:

סוכן ביטוח מומלץ מפה לאוזן

דרך נפוצה במיוחד למצוא סוכן ביטוח מומלץ היא לפנות למשפחה, חברים ומכרים על מנת שימליצו עבורכם על סוכן ביטוח טוב.

יותר קל להתסתמך על חוות דעת של קרוב לגבי סוכן ביטוח מומלץ כיוון שלרוב נרגיש עם הקרוב יותר בנוח לשאול שאלות לגבי סוכן הביטוח. 

אותו קרוב שימליץ לנו יתן לנו המלצה אישית על סמך ההיכרות שלנו ולכן זוהי דרך מקובלת למצוא סוכן ביטוח מומלץ.

שימו לב שגם אם תקבלו המלצה על סוכן ביטוח "מפה לאוזן" תבדקו את כל הפרמטרים של הסוכן המפורטים בהמשך הכתבה ויעזרו לכם לוודא שהסוכן שאתם בוחרים הוא הסוכן ביטוח הטוב ביותר לניהול תיק הביטוח האישי שלכם.

סוכן ביטוח מומלץ מהאינטרנט

סוכני הביטוח שהיו רגילים לפרסם את עצמם רק בדרכים מסורתיות- עיתונות, רדיו, מגזינים ודיוור, עושים צעדים משמעותיים לכיוון הדיגיטל וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוכני ביטוח מומלצים ברחבי האינטרנט.

תוכלו למצוא עמודים עסקיים של סוכני ביטוח כמעט בכל הרשתות החברתיות בישראל– פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר ואפילו בטיקטוק.

מעבר לכך, תוכלו לחפש בגוגל ולהיכנס לאתרים בתחומי הביטוח והפיננסים ולמצוא מגוון רחב של סוכני ביטוח מומלצים.

היתרון המשמעותי בחיפוש סוכן ביטוח מומלץ באינטרנט הוא שניתן לקרוא ביקורות על אותו סוכן ביטוח שנכתבו על ידי לקוחות אמיתיים שלו.

כמעט בכל הפלטפורמות שמפרסמים עצמם סוכני ביטוח באינטרנט ניתנת האפשרות לכתוב ביקורות, אנחנו ממליצים להיכנס לביקורות ולקרוא אותן טוב טוב.

קריאת הביקורות עשויה לסייע לכם להחליט האם הסוכן ביטוח הזה הוא הנכון עבורכם.

סוכן ביטוח מומלץ דרכינו

ניתן להשאיר פרטים בטופס בכתבה זו ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר ויתאים עבורכם סוכן ביטוח מומלץ לפי הצרכים שלכם. 

מכיוון שהפיננסון הינו מגזין מוביל בתחום הביטוח והפיננסים, יש לנו היכרות עם סוכני הביטוח מומלצים מהשורה הראשונה בארץ ולכם כקוראים כדאי לנצל זאת ולמצוא את הסוכן הטוב ביותר עבורכם.

אתר הפיננסון בוחר את הסוכנים המומלצים שלו בקפדנות ומוודא שהם אכן סוכני ביטוח בעלי ניסיון רב והמלצות רבות של לקוחות. 

רק הסוכנים הטובים ביותר מתקבלים להיות סוכני ביטוח מומלצים של הפיננסון.

איך לבחור סוכן ביטוח ולהיות מרוצים

אחרי שעברנו על השיטות להגיע לסוכנים המומלצים, נשאלת השאלה- איך לבחור סוכן אחד מומלץ מתוך מגוון רחב של סוכנים מומלצים?

הרי במדינת ישראל נכון להיום יש מעל 13,700 סוכני ביטוח בעלי רישיון ממשרד האוצר. 

אז איך תוכלו לבחור את סוכן הביטוח הטוב ביותר עבורכם?
כדי להסביר לכם בצורה הטובה ביותר איך לבחור סוכן ביטוח מתוך כל הסוכנים המומלצים, ריכזנו עבורכם את הפרמטרים החשובים ביותר שיעזרו לכם לבחון את סוכן הביטוח טרם ההחלטה אם לבחור בו כסוכן.

אמינות סוכן הביטוח

הדבר החשוב ביותר לבדוק על סוכן הביטוח היא האם הוא אמין. 

יש לבדוק בביקורות של לקוחות וכן לשוחח עם הסוכן על מנת לבדוק את רמת האמינות שלו. 

סוכן ביטוח שנחשב סוכן לא אמין ניתן לזהות על ידי ביקורות של לקוחות ברחבי הרשת. 

בדרך כלל אם הסוכן לא אמין יהיו עליו ביקורות לא טובות ברחבי הרשת.

אפשרות נוספת לבדיקת אמינות סוכן הביטוח היא לברר עם מכרים ואנשים שעשויים להכיר אותו או את אופי העבודה שלו בתור סוכן ביטוח וללמוד מהם על רמת אמינותו של הסוכן.

ניסיון הסוכן

חשוב מאוד לבחור סוכן ביטוח בעל ניסיון רב. 

לא הייתם רוצים לשים את תיק הביטוחים שלכם ושל משפחתכם בידיים חסרות ניסיון ולכן תבדקו כמה שנות פעילות יש לאותו סוכן ביטוח וכמה ניסיון צבר.

חשוב להבין שבמיוחד בתחום הביטוח, ניסיון בתור סוכן הינו חשוב מאוד, הוא מסייע לסוכן להשיג תנאים טובים יותר עבור הלקוחות שלו וכן מסייע לו רבות בתביעות מוצלחות מול חברות הביטוח עבור לקוחותיו.

עוד סיבה שניסיון של סוכן הביטוח הוא פרמטר חשוב מאוד כיוון שבהתאם לניסיון שלו בתחום הוא ידע לנתח את תיק הביטוח הקיים שלכם ולתת המלצות הרבה יותר נכונות וטובות לכם מאשר סוכן ביטוח ללא ניסיון.

כדי לבדוק האם לסוכן הביטוח יש ניסיון רב, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט שלו או לפרופיל העסקי שלו באחת מן הרשתות החברתיות. 

ככל הנראה המידע על שנות הפעילות שלו אמור להיות שם. במידה ונתון זה לא יוצג ככל הנראה מדובר בסוכן ביטוח חדש ללא ניסיון. 

אפשרות נוספות לבדיקת ניסיון הסוכן היא לשאול אותו ישירות, סוכני הביטוח בדרך כלל ישמחו לספר אודות הניסיון שלהם בתחום.

תחומי הידע של הסוכן

תחומי הידע של הסוכן זה שיקול מאוד משמעותי בבחירת סוכן ביטו מומלץ. הסיבה היא שככל שיש לסוכן הביטוח שתבחרו ידע ביותר תחומים, כך הוא יוכל "לסגור לכם פינות" כך שאם תצטרכו ביטוח נסיעות לחו"ל בנוסף לביטוח רכב שעשיתם דרכו, יהיה לו את הידע לספק לכם ביטוח נסיעות לחו"ל בצורה הטובה ביותר עבורכם.

במידה וסוכן הביטוח מתמחה רק בתחום מסוים, למשל רק בביטוחי בריאות וחיים, אז תצטרכו לפנות בוודאות לעוד סוכן שיבטח לכם את הרכב, הדירה ואם אתם עצמאיים אז גם את העסק. 

לכן אנו ממליצים לבדוק את תחומי הידע של הסוכן ולבחור סוכן שיודע לטפל בכל התחומים- ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל, פנסיה, פיננסים וביטוח עסק.

העובדה שתחומי הידע של הסוכן הם רבים תאפשר לכם לחסוך הרבה מאוד זמן בחיפוש אחר סוכני ביטוח מתאימים וכן תאפשר לכם ליהנות מריכוז כל המידע הביטוחי שלכם תחת קורת גג אחת.

כיום ישנה תופעה שסוכני הביטוח מרחיבים את הידע שלהם מעבר לתחום הביטוח, כמו למשל לתחומים ייעוץ משכנתא והחזרי מס.

הרחבת פעילות הסוכן לתחומים נוספים מאפשרת ללקוח ליהנות עוד יותר משירות איכותי כך שיוכל ליהנות מבדיקת החזרי מס וייעוץ משכנתא ללא לפנות לעוד גורם ולבדוק את אמינותו מחדש.

שמירת קשר לאורך זמן עם הסוכן

אחד הפרמטרים לבחירת סוכן ביטוח מומלץ היא לבדוק האם הסוכן שומר על קשר על לקוחותיו לאורך השנים.

ישנם סוכני ביטוח שהם אכן טובים ומומלצים אך לא מקפידים לחזור ללקוחות מדי שנה ולבדוק את תיק הביטוחים שלהם מחדש.

אנו ממליצים לעבוד עם סוכני ביטוח שכן מתקשרים ושומרים על קשר עם לקוחותיהם.

בשיחה קצרה אחת לשנה סוכן הביטוח צריך לבדוק האם המצב המשפחתי, האישי, הרפואי והתעסוקתי של הלקוחות השתנה ובהתאם לכך לבצע שינויים בתיק הביטוח. 

כך שאם למשל סוכן הביטוח יצור קשר עם לקוח וישאל אותו האם נולדו לו ילדים לאחרונה ויגלה שכן, סוכן ביטוח מקצועי ואיכותי ידאג לצרף גם את הילד הנולד לפוליסת הבריאות של ההורים כך שיהיה מבוטח.

יכול להיות שבמידה וסוכן הביטוח לא היה יוצר קשר מיוזמתו עם המבוטח, המבוטח היה שוכח ליצור קשר עם הסוכן ולהודיע על על כך שצריך להוסיף את בנו לפוליסת ביטוח הבריאות.

זאת רק דוגמא אחת, ישנם עוד מגוון רחב של סיבות בגללם סוכן הביטוח צריך להיות בקשר עם לקוחותיו לפחות אחת לשנה ולכן אנחנו ממליצים לבדוק האם סוכן הביטוח המומלץ הוא סוכן ביטוח שחוזר ללקוחותיו אחת לשנה ושומר איתם על קשר.

האם סוכן הביטוח גובה מחיר על עבודתו?

ישנה עבודה נוספת של סוכן הביטוח מלבד הפקת הפוליסות עליהן הוא מקבל עמלות מחברות הביטוח. 

העבודה הנוספת היא בדיקה בהר הביטוח ובדיקת מסלקה פנסיונית שעושה סוכן הביטוח לכל לקוח חדש כדי לקבל דו"ח ראשוני של תיק הביטוח על מנת שיוכל לנתח את התיק ובהמשך לתת המלצות. 

כל העבודה הנוספת של איתור הביטוחים, ניתוח הנתונים ומתן המלצות נעשית בדרך כלל ללא עלות עבור הלקוחות וזאת כדי למשוך את הלקוחות להיות מבוטחים אצל אותו סוכן ביטוח.

ישנם סוכני ביטוח שגובים סכום עבור איתור הביטוחים בהר הביטוח והנפקת דו"ח מסלקה פנסיונית עבור הלקוחות שלהם. 

ישנם סוכני ביטוח מומלצים שעושים את עבודת איתור, ניתוח והמלצה לגבי הביטוחים ללא עלות וישנם סוכני ביטוח מומלצים שכן גובים כסף עבור אותה עבודה.

פרמטר זה יעשה לכם סדר לאיזה סוג של סוכן ביטוח מומלץ לפנות, כזה שמציע בדיקה ללא עלות או סוכן ביטוח מומלץ שכן יגבה כסף על הבדיקה.

מול איזה גורם תתנהלו

תחת סוכן ביטוח יכולים לעבוד אנשי מכירות שהינם ללא רישיון ביטוח וכן יכולים לעבוד תחתיו סוכני ביטוח בעלי רישיון נוספים.

חשוב שתבינו מול איזה גורם אתם מתנהלים, האם תדבר עם הסוכן בעל הרישיון עצמו? האם תדברו עם סוכן אחר שעובד תחתיו? האם תדברו עם נציג מכירות או בכלל עם המזכירה של הסוכן?

מן הסתם שאם תדברו עם הסוכן עצמו תקבלו שירות מקצועי יותר, אך לא בטוח שלסוכן הביטוח יהיה יותר זמן פנוי מלמזכירה שלו ולכן יכול להיות שדווקא ממנה תקבלו יחס יותר אישי מאשר מהסוכן?

חשוב שתבדקו זאת לפני אתם בוחרים סוכן ביטוח מומלץ כיוון שאם לא תבדקו זאת אתם עלולים למצוא את עצמכם מתנהלים לא מול הגורם שאיתו אתם רוצים להתנהל.

מספר החברות ביטוח ובתי ההשקעות שאיתם עובד הסוכן

ישנם סוכני ביטוח מומלצים שעובדים עם מספר רב של חברות ביטוח ובתי השקעות, ואפילו עם כולם. 

היתרון הוא שהם יכולים להציע ללקוחות שלהם מגוון רחב של מוצרים ולבצע השוואה מקיפה בכל השוק לפני שהם מוכרים פוליסת ביטוח ללקוחות שלהם.

מצד שני, ישנם סוכני ביטוח מומלצים שעובדים עם מספר מצומצמם של חברות, מה שלא מאפשר להם להשוות מחירים לכל החברות האחרות אבל כן מאפשר להם לתת תנאים טובים יותר ללקוחותיהם בחברות הביטוח הספציפיות שאיתן הם עובדים. 

מכיוון שסוכני ביטוח אלה מתמקדים במספר מצומצם של חברות הם מצליחים ליצור איתם קשרים טובים ולקבל תנאי ביטוח טובים יותר עבור לקוחותיהם. 

סיבה נוספת היא שבגלל שהם עובדים עם מספר מצומצם של חברות ביטוח ובתי השקעות, הם יותר בקיאים בפרטים, כיוון שהם לא צריכים ללמוד את הפוליסות של עשרות חברות אלה רק של 2-3 חברות בלבד.

רמת האובייקטיביות של הסוכן

רמת האובייקטיביות של הסוכן המומלץ חשובה מאוד, כיוון שכידוע סוכן ביטוח יכול למכור פוליסה ללקוח שלו דווקא בחברה שמשתלמת יותר לסוכן ולא ללקוח. 

ולכן חשוב מאוד לבדוק בביקורות של לקוחות אחרים אם סוכן הביטוח אובייקטיבי כשהוא ממליץ על פוליסה של אחת מחברות הביטוח והאם הוא פועל רק לטובת האינטרס של הלקוחות.

דרך יעילה נוספת לבדיקת האובייקטיביות של סוכן הביטוח היא לפנות אליו ישירות ולשאול אותו, האינטואיציה שלכם בדיחה אחד על אחד עם הסוכן תאפשר לכם להבין על פי תשובתו האם הסוכן הוא אובייקטיבי או נאמן לחברה כזאת או אחרת מאינטרסים כלכליים.

דרכי התקשרות ורמת זמינות

מומלץ לבדוק מהן דרכי ההתקשרות שבעזרתן ניתן לפנות לסוכן הביטוח. ישנם סוכנים שיעדיפו פגישה פנים מול פנים וישנם סוכנים שעובדים רק בצורה טלפונית. 

אתם צריכים לחשוב ולראות מה יותר מתאים לכם והאם יש לכם זמן לפגישה פנים מול פנים או שהייתם מעדיפים לעשות שיחת טלפון מרחוק.

חשוב מאוד לבדוק את רמת הזמינות של הסוכן מראש ולשאול אותו בנושא זה.

חשוב מאוד שסוכן הביטוח יהיה זמין 24/7 עבור לקוחותיו כיוון שאין לדעת באיזה מקרה דחוף הוא יצטרך לסייע ללקוחותיו. 

לפעמים במיוחד שמדובר בביטוחי בריאות, זמן התגובה חשוב מאוד ועשוי להציל חיים.

אחוזי ההצלחה בתביעות של הסוכן

אחוזי ההצלחה של סוכן הביטוח המומלץ בתביעות חשובים ביותר כיוון שזאת הסיבה העיקרית שלשמה עשיתם את הביטוח מלכתחילה.

אם לסוכן הביטוח המומלץ אין עבר של תביעות מוצלחות, לא היינו ממליצים לכם לבחור בו כסוכן הביטוח שלכם.

אחוז התביעות המוצלח של סוכן הביטוח זאת חותמת לכך שהוא עובד בצורה ישרה, אמינה ומקצועית עם לקוחותיו. 

העובדה שיש לסוכן הביטוח המומלץ ניסיון בתביעות מוצלחות אמורה להגדיל את הסיכוי שתבחרו בו להיות סוכן הביטוח שלכם.

הקשרים של הסוכן עם חברת הביטוח

לסוכן ביטוח מומלץ כנראה יש קשרים טובים עם חברות הביטוח אחרת לא הייתם מקבלים עליו המלצות, אך יש לשים לב להבדל בין רמת הקשרים עם חברות הביטוח.

ישנם סוכני ביטוח מומלצים שבעבר עבדו חברות הביטוח עצמם או שיש להם חברים טובים מאוד בחברות הביטוח והם יכולים להשיג תנאים והנחות ללקוחותיהם על סמך קשר אישי עם הקשרים שלהם בחברות הביטוח.

בנוסף לכך, יש סוכני ביטוח שלאורך שנות העבודה שלהם בעף יוצרים קשרים מקצועיים קרובים עם חברות הביטוח כך שיקבלו מה שידרשו מחברות הביטוח.

אנחנו ממליצים לכם לבחור בסוכני ביטוח כאלה, בעלי קשרים חזקים בחבות הביטוח.

מדרג ההנחות של סוכן הביטוח

ההנחות שסוכני הביטוח נותנים ללקוחותיהם בפוליסות אינן קבועות, יש סוכנים שיש להם הנחות גבוהות יותר מאחרים.

חשוב לבדוק אם ההנחות שסוכן הביטוח המומלץ מסוגל לתת לכם בפוליסות הן ההנחות המקסימליות אותן תוכלו לקבל בשוק.

על מנת לבדוק זאת תוכלו לפנות עם מחיר שקיבלתם מסוכן ביטוח לסוכן אחר כדי שיבדוק עבורכם האם אפשר לקבל הנחה יותר גדולה.

תוכלו גם לפנות לחברת הביטוח עצמה שבה סוכן הביטוח הציע לכם את ההצעה.

אנחנו ממליצים לבחור בסוכן שיש לו את מדרג ההנחות המקסימלי מחברות הביטוח, כך שתמיד תדעו שההנחות שאתם מקבלים בפוליסות הן ההנחות המקסימליות האפשריות בשוק.

נוכחות דיגיטלית של סוכן הביטוח

לסוכן ביטוח מומלץ בדרך כלל תהיה נוכחות דיגיטלית, כלומר- אם תחפשו את שמו באינטרנט תוכלו למצוא מידע מקצועי עליו.

במידה ולסוכן הביטוח המומלץ אין שום נוכחות או איזכור ברשת היינו מציעים לכם לבדוק טוב לפני שתבחרו בו לסוכן ביטוח שלכם.

לסוכן ביטוח מומלץ, סביר שקרו מקרים לאורך השנים שהתפרסמו באינטרנט או על ידי כתבות באתרי חדשות או מגזיני ביטוח או בביקורות בעמודים העסקיים של סוכן הביטוח.

רשימת סוכני ביטוח מורשים

ישנו אתר ממשלתי לאיתור סוכני ביטוח של משרד האוצר.

ניתן לאתר סוכן ביטוח על פי שם פרטי ושם משפחה, על פי ענף, על פי סוג רישיון, על פי עיר פעילות וכן ניתן לאתר סוכנויות ביטוח כבעל רישיון תאגיד.

אם פונה אליכם סוכן ביטוח או שתרצו לבדוק פרטים על סוכן ביטוח מומלץ תוכלו לעשות זאת באמצעות המערכת הממשלתית. 

אם סוכן ביטוח מציג בפניכם את רישיון הביטוח שלו, אתם תוכלו לבצע בדיקת רישיון סוכן ביטוח בקלות באמצעות האתר הממשלתי.

בנוסף, תוכלו למצוא באתר הממשלתי רשימה ארוכה של כל סוכני הביטוח בעלי הרישיון בישראל, כך שאם יש סוכן ששמעתם עליו שהוא מומלץ ץוכלו למצוא אותו באמצעות המערכת הממשלתית.

לכניסה לאתר רשימת סוכני הביטוח לחצו כאן.

כמה עולה סוכן ביטוח מומלץ?

לשאלה כמה עולה סוכן ביטוח מומלץ אין תשובה חד משמעית אבל אפשר להגיד שרוב סוכני הביטוח לא עולים כסף בכלל ללקוחות שלהם.

העמלה שאותה מקבל סוכן הביטוח היא מחברת הביטוח ולא מהלקוח.

חברת הביטוח צריכה לתגמל את הסוכן על כך שעשה פוליסה בחברתם וכן על הטיפול שהוא מעניק ללקוח ולכן היא נותנת עמלה לסוכן על פי ההסכם שיש ביניהם.

העובדה שחברת הביטוח מתגמלת את הסוכן, מטיבה עם הלקוחות כי הם לא צריכים לשלם לסוכן על עבודתו והם מבחינתם משלמים רק את הפרמיה של הביטוח ישירות לחברת הביטוח.

ישנם סוכנים מעטים שגובים תשלומים עבור בדיקת תיק ביטוח ולא עושים את העבודה ללא עלות כפי שהזכרנו בפרמטרים לבחירת סוכן ביטוח מומלץ בכתבה לעיל. 

התשלום שהם יגבו יהיה בדרך כלל כמה מאות שקלים בלבד ומשתנה בהתאם לסוכן הביטוח.

האם צריך סוכן ביטוח או שעדיף לפנות ישירות לחברת הביטוח?

הרבה אנשים חושבים שאם הם יפנו לחברת הביטוח ישירות וידלגו על סוכן הביטוח, הם ירוויחו מחיר טוב יותר.

אנחנו כאן כדי לנפץ את המיתוס בנושא, כיוון שחברות הביטוח מתחייבות בפני הסוכנים שתהיה תחרות שווה ביניהם ולכן ברוב המוחלט של המקרים ההנחות שסוכן הביטוח וחברת הביטוח תוכל לתת יהיה זהה.

אחרי שהובן נושא המחיר, חשוב שתבינו כמה סוכן ביטוח חשוב בעת מקרה ביטוחי.

אם חס וחלילה מבוטח חולה במחלה או עובר תאונה לדוגמא, הוא צריך סיוע בתביעת הפוליסה שלו ובמיצוי זכויות מלא.

לרוב מבוטחים שנמצאים במצב כזה, לא מסוגלים להתמודד עם תביעה מול חברות הביטוח ולכן חשוב שסוכן ביטוח מומלץ ומקצועי יהיה שם בשביל המבוטח ברגע האמת ויסייע לו.

 

האם כל חברות הביטוח בארץ עובדות עם סוכנים?

כל חברות הביטוח חוץ מחברת ביטוח ישיר וחברת הביטוח AIG עובדות עם סוכני ביטוח שמשווקים את מוצרי החברה ללקוחות הקצה.

החברות שלא עובדות עם סוכנים נקראות חברות ביטוח ישירות.

היתרון המשמעותי של החברות הישירות הוא שהן חוסכות את תשלומי העמלות לסוכני הביטוח ובכך יכולות להציע מחיר טוב יותר ללקוחות.

תרשו לי לגלות לכם שזה לא בהכרח קורה, למרות החיסכון על עמלות הסוכנים חברות הביטוח מתחרות אחת בשנייה ואי אפשר להגיד חד משמעית שהחברות הישירות נותנות מחירים טובים יותר ללקוחותיהם.

סוגים של סוכני ביטוח

ענף הביטוח מאגד בתוכו תחומי ביטוח שונים הנכללים תחת 3 סוגי רישיונות ביטוח או 3 סוגי סוכני ביטוח:

– סוכן ביטוח פנסיוני.

– סוכן ביטוח אלמנטרי(כללי).

– סוכן ביטוח ימי.

חשוב שתבינו שלמרות שיש הבדלים בין סוגי הסוכנים, ישנם סוכני ביטוח שיש להם הכשרה ליותר מתחום אחד כך שיוכלו לתת לכם מענה גם בביטוחי בריאות וגם בביטוח רכב לדוגמא.

במידה ולסוכן הביטוח אין הכשרה ליותר מסוג רישיון סוכן ביטוח אחד, הוא ככל הנראה יעבוד בשיתוף פעולה עם סוכן ביטוח אחד המחזיק בסוג הרישיון שחסר לו. 

שיתוף הפעולה נועד כדי שסוכן הביטוח יוכל לתת מענה ללקוחותיו גם על תחומים שלא נכללים בסוג הרישיון שלו.

על מנת להסביר לכם בצורה טובה את סוגי סוכני הביטוח כך שתדעו לבחור את הסוכן המתאים ביותר עבורכם נפרט על סוגי סוכני הביטוח הקיימים.

סוכן ביטוח פנסיוני

סוכן ביטוח פנסיוני אחראי על ביטוחי חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוחי בריאות, פנסיה וחסכונות פיננסים. אלה תחומי ההתמחות שלו והוא ידע להעניק לכם שירות מקצועי בכל הקשור לביטוחי חיים ובריאות פראיים ולפנסיה ולפיננסים שלכם. 

תחום ההתמחות שלו כולל ניהול סיכונים אפשריים ממחלות ותאונות וכן ניהול כספים וחיסכון.

רוב סוכני הביטוח שאיתם תיפגשו הם סוכני ביטוח פנסיוניים.

סוכן ביטוח אלמנטרי

סוכן ביטוח אלמנטרי הנקרא גם סוכן ביטוח כללי, אחראי על ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל וביטוח עסק.

סוכן ביטוח אלמנטרי אחראי לבטח את הרכוש שלכם(דירה,רכב וכו') ולא את הבריאות והכסף שלכם.

סוכן ביטוח אלמנטרי זהו סוג הרישיון השני בפופולריות אחרי סוכן ביטוח פנסיוני.

סוכן ביטוח ימי

סוכן ביטוח ימי הוא סוכן ביטוח שתחום האחריות שלו הוא לבטח סחורות וציוד אשר נמצא במשלוח, באוויר וביבשה.

סוכן ביטוח ימי יתעסק בביטוח של ספינות ומעבורות, של משלוחים גדולים, של ביטוח כלי טייס ועוד.

זהו סוג סוכן הביטוח הכי פחות נפוץ ומתאים לסוג ספציפי מאוד של לקוחות.

מה ההבדל בין סוכן ביטוח לסוכנות ביטוח

ישנם מספר הבלים בין סוכן ביטוח לבין סוכנות ביטוח:

הבדל בסוג הרישיון

לסוכן ביטוח יחיד יש רישיון יחיד ולסוכנות ביטוח יש רישיון תאגיד. 

תהליך הוצאת הרישיון בשני המקרים הוא שונה, רישיון תאגיד לסוכנות ביטוח לוקח הרבה זמן עד שמאשרים וכן מצריך יותר שלבים בירוקרטיים וכן פתיחת חברה בע"מ.

רישיון יחיד זהו רישיון של סוכן ביטוח עצמאי שעובד כעוסק פטור או מורשה. 

הבדל באופי העסק

סוכנות ביטוח זוהי חברה בע"מ, סביר להניח שיהיו בה מספר גדול יותר של עובדים. רישיון התאגיד הוא רישיון של סוכן ביטוח שמאושר להיות הרישיון של סוכנות הביטוח. 

כשאתם שומעים סוכנות ביטוח, ככל הנראה מדובר בסוכן שהתפתח עם השנים ופתח סוכנות גדולה עם עובדים רבים. לסוכנות ביטוח גדולה יש תנאי ביטוח טובים, יש קשרים טובים עם חברות ביטוח, יש ניסיון רב ולכן אנחנו ממליצים לשקול לבחור בסוכנות ביטוח שתלווה אתכם. 

בסוכנות ביטוח גדולה יש מגוון בעלי תפקידים, החל מרפרנטיות תפעול, רנפרנטיות תביעה, אנשי מכירות ועוד.

היתרון הוא שכל אחד מומחה בתפקידו ולא מדובר בסוכן ביטוח אחד שעושה את כל התפקידים, גם מוכר, גם נותן שירות וגם מתעסק בתביעות מול חברות הביטוח.

העובדה שבסוכנות ביטוח כל אחד מומחה בתחומו ואחראי רק על תפקידו, מאפשרת לכם ליהנות מקבלת שירות מקצועי ואיכותי יותר.

סוכן ביטוח עם רישיון יחיד בדרך כלל יעבור לבד או עם צוות מצומצם של רפרנטית אחת ואיש מכירות או שניים. מה שמקטין את הכוח שלו כסוכן מול חברות הביטוח אבל מאפשר לו לתת יחס אישי יותר ללקוחות.

כשתחליטו מול איזה סוכן או סוכנות אתם רוצים לעבוד, תיקחו זאת בחשבון.

סוכן ביטוח עצמאי

סוכן פנסיוני עצמאי וסוכן אלמנטרי עצמאי אלה סוכנים בעלי רישיון שהחליטו שהם רוצים לפתוח עסק ביטוח בעצמם ולא לעבוד כשכירים בחברת באחת מחברות הביטוח או סוכנויות הביטוח הקיימות בשוק.

מרגע שהם פועלים כעצמאיים, יש להם הרבה יותר אחריות כלפי הלקוחות שלהם וניהול העסק. 

סוכן הביטוח העצמאי יהיה אחראי על כל תחומי פעילות העסק- שיווק, מכירות, שירות לקוחות, שימור לקוחות, שירות בתביעות ועוד.

סוכן ביטוח עצמאי יחתום על הסכמי עבודה מול חברות הביטוח ישירות או ישתייך לאחד מבתי הסוכן.

בית סוכן כשמו כן הוא, בית למספר סוכנים שמתאגים ביחד ופונים לחברות הביטוח למשא ומתן וחתימת הסכם כקבוצה. ההתאגדות שלהם כקבוצה מאפשרת להם לקבל תנאים טובים יותר בחתימת הסכמי העמלות מול חברות הביטוח.

אותן עמלות שמקבל סוכן הביטוח העצמאי משולמות על ידי חברות הביטוח על פי הפוליסות החדשות שאותן מכר סוכן הביטוח.

סוכן ביטוח עצמאי צובר תיק לקוחות שמכל לקוח הוא מרוויח סכום מסוים של כסף מדי חודש. 

כך שצבירה של כמות גבוה של לקוחות תייצר עבור סוכן הביטוח העצמאי תיק לקוחות שמכניס סכום כסף כל חודש.

כל ההתנהלות הכלכלית של העצמי היא בהתאם לעבודה שלו ובאחריותו בלבד, כך שאם לדוגמא חודש שלם לא ימכור פוליסות חדשות ההכנסה שלו תיפגע.

 

סוכן ביטוח שכיר

סוכן ביטוח שכיר זהו אדם בעל רישיון סוכן ביטוח שבוחר לעבוד במקום עבודה כשכיר. 

מקומות העבודה הנפוצים לסוכני ביטוח שכירים הם חברות וסוכנויות ביטוח.

סוכן הביטוח השכיר מקבל משכורת מדי חודש ממקום העבודה ולאו דווקא היא תלויה בכמות הלקוחות החדשים שצירף סוכן הביטוח השכיר מדי חודש.

מלא את הטופס הבא ונתאים עבורך סוכן ביטוח מומלץ ללא עלות וללא התחייבות: