מגזין ביטוח ופיננסים, צרכנות, עסקים ולימודים

רשתות חברתיות בישראל-הסבר רחב ודברים שחשוב לדעת

פורסם בתאריך 21/02/2019
עודכן בתאריך 03/05/2023
רשתות חברתיות בישראל פרסום בפייסבוק פרסום באינסטגרם שיווק בפייסבוק שיווק באינטגרם
רשתות חברתיות בישראל

קבל הצעה לשיווק דיגיטלי לעסק לא עלות וללא התחייבות:

רשתות חברתיות בישראל 2020- מי הרשת המובילה? 

רשתות חברתיות זה מושג שהפך להיות חלק מאוד משמעותי בחיינו ב 10 השנים האחרונות, החל מפייסבוק, אינסטגרם ו- YouTube הרשתות המוכרת יותר ובעלות מספר המשתמשים הגדול ביותר וכן לינקדין וטוויטר שגם הן רשתות חברתיות פעילות מאוד בישראל 2020 אך בהיקפים קטנים יותר ומשמשות בעיקר נישות ספציפיות באוכלסיה.

במקום הראשון, נמצאת הרשת החברתית פייסבוק, עם 4 מיליון משתמשים בישראל ומתוכם 2.4 מיליון משתמשים פעילים שנכנסים לפייסבוק מדי יום(2.3 מיליארד משתמשים בעולם)ה. זהו נתון מדהים בהתחשב בעובדה שפייסבוק נמצאת בעליה מתמדת מאז שפרצה לשוק הישראלי והצליחה לשמור על מקומה ואף לצמוח בקצב מתמיד עד היום.

 

במקום השני, עם 3 מיליון משתמשים בארץ ומעל מיליארד משתמשים בעולם נמצאת – Instagram. אינסטגרם פרצה לתודעה ב 2010 בתור אפליקציה לשיתוף תמונות ולאט לאט הפכה לרשת חברתית צעירה ויוקרתית שאומצה על ידי חברות, מותגים וסלבס רבים. רוב משתמשיה של האינסטגרם הם צעירים ולכן פייסבוק נשארת גדולה יותר.

 

במקום השלישי הרשת החברתית YouTube שמוכרת לכולם כמנוע חיפוש לסרטונים, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם(אחרי גוגל). אתר YouTube הוא האתר השלישי הכי נצפה בעולם. בשנים האחרונות נהייתה מגמה של צעירים רבים לפתוח ערוצי YouTube  בנושאים שונים, לקדם אותם – לצבור את אהדת המשתמשים האחרים ובכך להרוויח כסף מצפיות ופרסומות. התופעה הזאת נקראת "ולוגרים" המילה ולוג באה מהשילוב של בלוג ווידאו.

 

במקום הרביעי, הרשת החברתית Twitter. הרשת החברתית טוויטר ידועה כרשת חברתית שנפוצה בעיקר על ידי אנשי תקשורת, פוליטיקאים וסלבריטאים. בטוויטר ניתן לפרסם פוסטים ללא תמונה ועד מקסימום 280 תווים מה שמאפשר למערכת להיות מאוד נוחה לשימוש ונותנת למשתמשים להיות מעודכנים במהירות וביעילות. בישראל טוייטר לא קיבלה אהדה רבה אך בעולם יש 328 מיליון משתמשים פעילים, מה שהופך את טוויטר לשלישית בגודלה בעולם לאחר פייסבוק ואינסטגרם.

במקום החמישי, הרשת החברתית LinkedIn. הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם עם 260 מיליון משתמשים פעילים חודשיים (משתמש שנכנס לפחות פעם בחודש). בארץ יש 1.7 מיליון משתמשים ועיקר השימוש של הרשת הוא לבניית פרופיל עסקי ופרופיל אישי, מה שהופך את לינקדין לזירה מתאימה ביותר לחברות הייטק וחברות השמה רבות, למצוא את העובד עם הכישורים המתאימים לעבודה בחברה.

למה הפכו הרשתות החברתיות לערוצי פרסום ושיווק מעולים?

קידום בפייסבוק, קידום באינסטגרם, קידום ביוטיוב מושגים שבטח נשמעים לכם מוכר, היום בעידן הטכנולוגי שאנו חיים בו הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק מאיתנו, אנחנו קמים איתן בבוקר, ישנים איתן בלילה והשימוש רב מאוד  על ידי רוב אוכלסית מדינת ישראל, לכן הרשתות החברתיות הן זירת פרסום מעולה שניתן בעזרתה להגיע למספר רב מאוד של אנשים וביעילות רבה מאוד.

זאת, כיוון שרוב האנשים משתמשים במכשיר הסלולרי שלהם כשהם לדוגמא – ברשת החברתית פייסבוק, ואז יכולים בעלי העסקים לפרסם להם את התכנים השיווקיים ישירות למכשיר הסלולרי והרי המכשיר נמצא עם הרוב המוחלט 24/7, משמע יכולים בתי העסקים לפרסם למיליוני הישראלים שמשתמשים בפייסבוק – מסרים שיווקים בכל מקום שהם נמצאים ובכל זמן 24/7 ישירות למכשיר הסלולרי שלהם.

 

יתרונות השיווק ברשתות החברתיות

  • פילוח קהל מדוייק – הרשתות החברתיות, לדוגמא פייסבוק אוספת עלינו נתוני גלישה ותחומי עיניין מה שלאחר מכן מאפשר למפרסמים לפנות לקהלי המטרה של העסק שלהם.

  • עלויות ויעילות – בגלל יכולת הפילוח המעולה, תקציבי הפרסום מושקעים בצורה ממוקדת ולקהלי המטרה בלבד ובכך חוסכת עלויות פרסום רבות שהיו מתבזבזות באמצעי הפרסום המסורתיים, טלויזיה, רדיו ,עיתונים וכו.

  • פרסום בכל מקום ובכל זמן – היכולת לפרסם ברשתות חברתיות ישירות למסכי הסלולרי של מיליוני צרכנים ישראלים נותנת כוח רב למפרסמים.

ניתן לקרוא בהרחבה גם על פרסום בגוגל Adwords במדור לימודים באתר.

כתבה מתוך החדשות, מהפיכת הפייסבוק- איך היא משפיעה על חיינו?

קבל הצעה לשיווק דיגיטלי לעסק לא עלות וללא התחייבות:

אהבתם את הכתבה?

רוצים לספר לנו מה הרשת החברתית המועדפת עליכם?

שתפו אותה לחברים שלכם.

Facebook
WhatsApp
Twitter
הרשמה לניוזלטר​

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים להחכים, לשפר את ההתנהלות הכלכלית ואף לחסוך אלפי שקלים?

 הצטרף לאלפי ישראלים שכבר הצטרפו לניוזלטר שלנו

עוד כתבות