מגזין ביטוח ופיננסים, צרכנות, עסקים ולימודים

הר הביטוח לילדים – איתור ביטוח קטינים בהר הביטוח והסבר מקיף על ביטוח לילדים

פורסם בתאריך 27/02/2023
עודכן בתאריך 03/05/2023

נכתב על ידי שי פרץ

הר הביטוח לילדים

לא מוצאים את הביטוחים של הילדים שלכם? הר הביטוח לילדים נועד לעשות לכם סדר גם בביטוחים של הילדים שלכם מעבר לביטוחים שלכם, המבוגרים.

לאורך השנים, פונים אלינו הורים שטוענים שהם אינם זוכרים איפה הביטוח של הילדים שלהם או שיש להם כפל ביטוחי ולכן החלטנו לכתוב כתבה בנושא ולעשות סדר לכל הורי מדינת ישראל כך שפעם הבאה שתחפשו את הביטוח של הילדים שלכם- הכל יהיה ברור.

תוכן עניינים

מה זה הר הביטוח לילדים?

הר הביטוח לילדים מאפשר לאתר ביטוחים פרטיים גם על ילדים\קטינים. באמצעות כניסה לאתר הר הביטוח ושימוש נכון בו תוכלו לאתר את הביטוחים של הילדים שלכם בקליק ובכך לקבל תמונת מצב עדכנית על מצב הביטוחים שלהם.
חשוב לנו להפריך שני מיתוסים בנושא של חיפוש ביטוחים של ילדים בהר הביטוח:
– הורים רבים נוטים לחשוב שברגע שהם נכנסו לתיק הר הביטוח שלהם, הם רואים נתונים גם עליהם וגם על ילדיהם מכיוון שהם המשלמים בפוליסה. מחשבה זו הינה מוטעית ואנחנו כאן לעשות סדר בנושא.
הר הביטוח מציג נתונים רק על תעודת הזהות שאיתה נכנסתם.

 כלומר, כאשר כתוב שאתם משלמים 500 ₪ בחודש על פוליסת תאונות אישיות בחברת הראל לדוגמא, מדובר אך ורק על הסכום שאותו בעלי תעודת זהות שנכנס להר הביטוח משלם ולא הסכום שהוא משלם כולל ילדיו.

חשוב להבין שכדי לראות את התיק הביטוחי של הילדים צריך להיכנס להר הביטוח לילדים, מדריך המפרט כיצד לעשות זאת תמצאו בהמשך הכתבה.

– הורים רבים נוטים לחשוב שבגלל שאין לילדים שלהם תאריך הנפקה של תעודת זהות, לא יהיה ניתן להיכנס עבורם להר הביטוח. (כי הרי לא הנפיקו במשרד הפנים עדין תעודת זהות אם הם מתחת גיל 16).
מחשבה זו הינה מוטעית מכיוון שבמשרד האוצר מצאו לכך פתרון ואפשרו להיכנס לתיק ביטוחים של קטין ללא תעודת זהות ועל כך נפרט בהמשך המאמר.

רוצה שנעזור לך למצוא מידע ביטוחי של ילדיך? מלא את הטופס:

איך ניתן לאתר את הביטוחים של הילדים בהר הביטוח?

כדי לאתר את הביטוחים של הילדים בהר הביטוח תצטרכו לוודא שהינכם רשומים למערכת הממשלתית של הר הביטוח ואז להיכנס לתיק הביטוח הפרטי שלכם בהר הביטוח.
אם תצטרכו עזרה תוכלו להשתמש בשלבים הראשונים במדריך בכתבה של הר הביטוח לנפטר.
לאחר שנכנסתם לדו"ח הר הביטוח הפרטי שלכם תוכלו ללחוץ על כפתור "כניסה לתיק נוסף" בצד שמאל למעלה או באמצע המסך.
לאחר שלחצתם על כפתור זה יפתחו בפניכם כמה אפשרויות, תלחצו על "תיק ביטוחים על שם קטין" כמו שמסומן באדום בתמונה הבאה:

כניסה להר הביטוח לילדים

עתה תגיעו למסך הכניסה להר הביטוח של הקטין, כמו בתמונה הבאה:

חיפוש ביטוחים על שם קטין

שימו לב שמסך הכניסה זהה למסך הכניסה להר הביטוח הרגיל, אך ההבדל היחידי הוא שאין צורך בתאריך הנפקה של תעודת זהות. 

תוכלו לבדוק מה מספר תעודת הזהות ותאריך הלידה של ילדיכם בספח של תעודת הזהות שלכם ובעזרתם תוכלו להיכנס להר הביטוח.
אחרי שתזינו את פרטי ילדיכם בהר הביטוח תוכלו לראות את דו"ח הביטוח שלהם והוא יראה בדיוק כמו הדו"ח שלכם רק שיהיה מעודכן על פי תעודת הזהות של הקטין.
שימו לב, במידה ותרצו לבדוק על מספר קטינים, תצטרכו לחזור על הפעולה עבור כל אחד מהם בנפרד, אין דרך להיכנס להר הביטוח של כל הילדים ביחד ונדרשת כאן עבודה יסודית.
בדו"ח הר הביטוח של הילדים תוכלו לראות באיזה חברות הם מבוטחים ועל איזה כיסויים, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בעצמכם או לפנות לייעוץ של בעל מקצוע, תצטרכו לפנות לחברות הביטוח אחת אחת כדי לבקש מהם את העתקי הפוליסות. 

דרך נוספת לעשות זאת היא דרך אתרי האינטרנט של חברות הביטוח בהם הילדים מבוטחים, פתרון שלא תמיד עובד אך לעתים הוא מוצלח וחוסך זמן רב.
הדרך הפשוטה והנכונה ביותר לאתר את הפוליסות היא לפנות לגורם מקצועי ולבקש שיעשה בדיקה מעמיקה עבורכם, לרוב בעל המקצוע יכנס במקומכם להר הביטוח של הילדים, יצור קשר עם חברות הביטוח על מנת למשוך את הפוליסות של ילדיכם וכן ייתן המלצות לשיפור התיק הביטוחי.

אם תרצו לקבל עזרה בנושא ממומחי הפיננסון תשאירו פרטים בטופס הבא:

מה חשוב לדעת על ביטוחים לילדים?

ביטוח בריאות דרך קופת חולים

ביטוח בריאות ציבורי לילדים דרך קופת החולים יש לכל ילד במדינת ישראל חוק ביטוח בריאות ממלכתי, הביטוח הבריאות הציבורי מכסה את מרבית המקרים הנפוצים לילדים ונועד כדי להעניק להם כיסוי רפואי לטיפולים, בדיקות, ניתוחים, תרופות ועוד.
ניתנת האפשרות לרכוש ביטוח משלים שב"ן לילדים בנוסף לביטוח בריאות הבסיסי הציבורי, בקופת חולים כללית לדוגמא זה נקרא כללית זהב וכללית פלטינום (שירותי בריאות נוספים).
ביטוח השב"ן מעניק השלמה לשירותים נוספים שהילדים אולי יצטרכו כמו טיפולי שיניים לילדים, טיפולים בהתפתחות הילד, יישור שיניים לילדים, בדיקת קשב וריכוז לילדים וכן שירותים נוספים המתאימים לילדים.
לרוב, הורים מבטחים את ילדיהם בביטוח בריאות ציבורי בסיסי + משלים שב"ן כך שיהיו מכוסים בצורה רחבה יותר, אף הורה לא רוצה להתמודד עם בעיה רפואית של ילדיו בלי יכולת למצוא פתרון יעיל וזריז עבורם. 

זאת הסיבה העיקרית שרוב ההורים בוחרים להוסיף כמה עשרות שקלים בחודש ולרכוש מקופות החולים את הביטוח הרחב ביותר עבור ילדיהם.

ביטוח בריאות פרטי בנוסף לקופת החולים

ישנם טיפולים, תרופות, ניתוחים ושירותים רפואיים נוספים שקופת החולים אינה מכסה ולשם כך נועד ביטוח הבריאות הפרטי, המכסה מקרים רחבים יותר ונועד להיות עוגן ביטחון שעונה על כמעט כל מקרה רפואי אפשרי.
כדי להסביר את החשיבות של ביטוח בריאות פרטי לילדים, נסביר על אחד הכיסויים החשובים ביותר בביטוח הבריאות הפרטי. 

מי לא שמע על המונח תרופות מחוץ לסל לדוגמא.
כלומר, יש תרופות לילדים שלא נמצאות בסל הבריאות הציבורי ומי שלא ידאג לרכוש לילדיו כיסוי לתרופות אלה, ילדיו לא יהיו מכוסים והוא יצטרך לדאוג לסכומי כסף עצומים כדי לשלם על התרופה בעת הצורך.
מעבר לתרופות, ביטוח בריאות פרטי לילדים עשוי לכסות גם ניתוחים בארץ ובחו"ל לילדים, השתלות לילדים, טיפולים מחליפי ניתוח לילדים, טיפולים בהתפתחות הילד, אבחון קשב וריכוז לילדים, טיפול ברכיבה טיפולית לילדים ועוד מגוון רחב של שירותים שלא נכללים בביטוח הבריאות הציבורי.
רוב אזרחי מדינת ישראל בוחרים לבטח את הילדים שלהם בביטוח בריאות פרטי לילדים באחת מחברות הביטוח בארץ.
הסיבה שהם עושים זאת היא שהם מעדיפים לשלם עוד כמה עשרות שקלים בחודש ולוודא שהילדים שלהם יהיו מכוסים בכל מקרה רפואי שעלול לקרות.
חשוב להבין שעלויות של ביטוח בריאות פרטי לילדים אינם גבוהות ובדרך כלל תוכלו לרכוש ביטוח בריאות מלא לילדיכם ב- 60-100 ₪ בחודש.

ביטוח סיעודי לילדים

ביטוח סיעודי קיים גם דרך קופת החולים הציבורית וגם דרך חברות הביטוח הפרטיות.

ביטוח סיעודי ציבורי לילדים

ביטוח סיעודי ציבורי לילדים ניתן לרכוש דרך קופת החולים, ביטוח זה נועד לכסות מצב בו ילד מגיע למצב סיעודי. 

חברת הביטוח תפצה את הוריו של הילד בסכום ספי הנקוב בפוליסה על מנת שיוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם המצב הרפואי הסיעודי של ילדיהם.
ביטוח סיעודי ציבורי אמור להופיע גם כן בהר הביטוח של ילדיכם, אני ממליץ לוודא שקיים להם ביטוח סיעודי ציבורי ואם לא קיים אני ממליץ לפנות לקופת החולים ולרכוש, מדובר בכיסויי בעלות של עד 20 ₪ לפי פרסומי קופות החולים.

ביטוח סיעודי פרטי לילדים

ביטוח סיעודי פרטי לילדים נועד להשלים את סכום הכסף או תקופת קבלת הקצבה של פוליסת הביטוח של קופת החולים הציבורית.
בעבר כל חברות הביטוח מכרו ביטוח סיעודי פרטי לילדים וכיום חברות הביטוח כבר אינן משווקות את המוצר, כך שאם בדקתם וראיתם שיש לילדיכם פוליסת ביטוח סיעודית פרטית באחת מחברות הביטוח, חשבו פעמיים האם לבטל אותה כיוון שגם אם תרצו לא תוכלו להחזירה.

ביטוח תאונות אישיות לילדים

מכיוון שילדים במיוחד בגילאים הצעירים נחשבים ל-"שובבים" וכאלה שמטפסים על מתקנים, משחקים הרבה, רצים וכו' מומלץ שיהיה לילדים פוליסת תאונות אישיות כיוון שהיא יכולה לסייע להורים בהתמודדות עם המצב על ידי כך שהם יקבלו סכום פיצוי כספי אם למשל יקרה שבר לילד. הסטטיסטיקות מראות כי אחד מכל 5 ילדים(בנים) ישבור לפחות פעם אחת עצם עד גיל 18.
שימו לב כי פוליסת תאונות אישיות לא משווקת כפי ששווקה בתחילתה ויש שינוי בכיסוי הביטוחי, אנו ממליצים להיעזר בגורם מקצועי על מנת לקבל החלטה בנוגע לפוליסת תאונות אישיות של ילדיכם.
חשוב שתכירו, שכמו בביטוח הסיעודי, גם פוליסת תאונות אישיות עברה שינויים ולכן אם יש לילדיכם פוליסת תאונות אישיות ישנה, אולי כדאי שתשאירו אותה, מומלץ לתת לבעל מקצוע לבחון את המצב ולהמליץ בהתאם.

ביטוח מחלות קשות לילדים

ביטוח מחלות קשות לילדים היא פוליסת פיצוי.
הכוונה היא שחס וחלילה אם אחד הילדים חולה במחלה קשה שמכוסה בפוליסה, ההורים מקבלים את סכום הפיצוי הנקוב בפוליסה.
סכום הכסף עשוי לסייע להורים לעבור את תקופת המחלה של ילדיהם.
הם הרי יחסירו עבודה, הם אולי יצטרכו לשלם על תרופות וטיפולים- ולכן פוליסת מחלות קשות לילדים היא מאוד חשובה ואני ממליץ לכל אחד לרכוש פוליסה זו לילדיו.
במידה והנכם הורים, חשוב שתדעו שפוליסת מחלות קשות לילדים ניתן לרכוש בעלויות של 10 ₪ בחודש ואף פחות, בכיסויים הבסיסיים. 

בשל המחיר הנמוך ובשל כך שהמחלות פוגשות לא מבוטל באוכלוסייה, אני ממליץ לדאוג שיהיה לילדיכם פוליסת מחלות קשות באחת מחברות הביטוח בארץ.

יש לילדים כפל ביטוחי, מה עושים?

ברגע שתיכנסו להר הביטוח של ילדיכם, במידה ויש להם כפל ביטוחי אמורה לקפוץ לכם הודעה המתריעה על כפל ביטוחי.
לעתים ההתרעה שמתקבלת מהר הביטוח בנוגע לכפל ביטוחי מתייחסת למצב בו כן תוכלו לתבוע משתי הפוליסות ולא למצב בו יש לילדיכם כפל ביטוחי בפוליסות שאי אפשר לתבוע את שתיהן.
במידה וקפצה לכם ההתרעה של הכפל הביטוחי אני ממליץ לכם לפנות לגורם מקצועי שיבחן את פוליסות הביטוח לעומק ויסיר את הכפל הביטוחי.

רוצה שנעזור לך למצוא מידע ביטוחי של ילדיך? מלא את הטופס: