מגזין ביטוח ופיננסים, צרכנות, עסקים ולימודים

שיפור הפריון בחברה

פורסם בתאריך 03/07/2019
עודכן בתאריך 07/05/2023

על-פי דו"ח אחרון שהתקבל, אנו מבינים כי הפריון במדינה שלנו הוא מהנמוכים בעולם. מנכל"י חברות תעשיה בישראל נדרשים לבצע מספר פעולות להתייעלות בחברה על מנת שיוכלו לשרוד לאורך זמן.

הגדלת הפריון בחברה

2019 היא השנה בה הפריון בארץ הגיע לשפל שיא ונמדד כנמוך מאוד ביחס לשנים קודמות. המשק הישראלי חשוף לתחרות קשה מחו"ל וכן מושפע מהקושי הרב באיתור עובדים מקצועיים, חוזקו של המטבע הישראלי ותנאי העסקה הגבוהים של החברות.

בעקבות המצב, מומחי תעשייה טוענים שבעלי חברות שלא יתחילו בתהליכי התייעלות במיידי ככל הנראה לא ישרדו לאורך זמן ולא יצליחו לייצר את התוצרת הנדרשת ואף לעמוד ביעדי החברה. המומחים טוענים בנוסף, שאין זה קשור ברווחיות החברה והאם היא עומדת ביעדים שלה.

בנוסף לקשיים הללו, בעלי חברות ומפעלים, בעיקר מתחומי- מתכת, גומי, פלסטיק, עץ, טקסטיל וענף המזון, מתמודדים עם קושי במציאת עובדים מיומנים כגון חשמלאים, מכונאים ועוד.

למרות כל זאת, מפעלים וחברות רבות נוטים להתעלם מהבעיה למרות הבעיות בטיפול השוטף ולא לבצע פעילויות של התייעלות בייצור אפילו ברמה הבסיסית והראשונית ביותר הנדרשת. 

כל מפעל חייב להתייעל תמיד ובאופן מתמשך. בכל עת אנו חייבים להיות טובים יותר ממה שהיינו אתמול. 

איך ניתן להגדיל את הפריון?

קבלת ייעוץ ממומחים בתחום ויישום התהליכים שיובילו לייצור יעיל יותר ועמידה ביעדים העסקיים של החברה.

בתהליך ייעול החברה יש צורך במידע רחב וכלים מגוונים לשיפור וליישום, כגון: רובוטיקה, אוטומציה, תקינת זמני עבודה, כלים לשיפור שיטות עבודה, תהליכי ייצור רזה בסגנון Ford-Toyota, כלי מצוינות תעשייתית – ACE ותורת האילוצים.

ייעוץ ממומחים בתחום וביצוע התהליכים לעיל, מביא שיפור של עשרות אחוזים בפריון.

כמו כן,  הוא יקצר את זמני האספקה, יצמצם את הפסולת ויחסוך שטחי יצור ואחסון יקרים.

דרך נקיטת אסטרטגיית התייעלות ושימוש בשיטות מובילות ובידע נצבר שמצוי בידי יועצי תעשייה וניהול מנוסים, ניתן לסייע להנהלת הארגון לשלוט בתוצאות העסקיות.

שיפור מתמשך יאפשר לנו להגדיל את שורת הרווח לאורך זמן.

בדוק כיצד תוכל להגדיל את פריון החברה: 

בשליחת הטופס אני מאשר שקראתי את התקנון ומאשר את מסירת הפרטים והעברתם בכפוף לתקנון. אני מודע לכך שאוכל לחזור בי מהסכמתי בכל עת.

הרשמה לניוזלטר​

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים להחכים, לשפר את ההתנהלות הכלכלית ואף לחסוך אלפי שקלים?

 הצטרף לאלפי ישראלים שכבר הצטרפו לניוזלטר שלנו

עוד כתבות