מגזין ביטוח ופיננסים, צרכנות, עסקים ולימודים

מחלות קשות הראל- מדריך מלא להיכרות עם פוליסת מענקית זהב

פורסם בתאריך 20/03/2023
עודכן בתאריך 03/05/2023

נכתב על ידי שי פרץ

מחלות קשות הראל

פוליסת מחלות קשות בהראל הנקראת גם מענקית זהב, היא אחת מפוליסות מחלות קשות הפופולריות בענף ביטוחי הבריאות הפרטיים. אתם רוצים להבין מה יתרונותיה של פוליסת המחלות קשות של חברת הראל? רוצים לדעת על מה מכוסים? רוצים לדעת איך ניתן לתבוע את הפוליסה ואיך ניתן לקבל שירות לגביה במידה וכבר רכשתם פוליסה כזאת? קראו את הכתבה הבאה שמרכזת כל מה שאתם צריכים לדעת על פוליסת מענקית זהב.

תוכן עניינים

קבל הצעת מחיר למחלות קשות בהראל:

מהי פוליסת מחלות קשות בהראל?

על פי חברת הראל, להתמודד עם מחלה קשה זה דבר קשה בפני עצמו ולכן פוליסת מחלות קשות נועדה לסייע בתהמודדות עם המחלה. על ידי סכום פיצוי שמבוטח יקבל אם יחלה באחת מן המחלות ברשימת המחלות של הראל, המצב הכלכלי של החולה לא יפגע ובכך הוא יוכל להתמודד עם עם ההחלמה מהמחלה הקשה.

לפוליסה זו ניתן להתקבל בגילאים 0-64. הביטוח ימשיך להיות בתוקף עד גיל 75 ואז תתבטל אוטומטית ללא שאתם או חברת הביטוח תצטרך לעשות משהו בנידון.

בפוליסת מחלות קשות זו ניתן לרכוש סכום פיצוי של 50,000-700,000 ש"ח.

בפוליסה של הראל, דמי הביטוח(הפרמיה) החודשיים משתנים מדי 5 שנים, כלומר, ברגע שנכנסתם לפוליסה, רק לאחר 5 שנים פרמיית הבסיס של הפוליסה תשתנה.

כשמבוטח מגיע לגיל 65, הפרמיה נשארת קבועה ולא עולה, כך שמבוטחים בגילאי 60+ יכולים לראות בכך יתרון משמעותי שפרמיית הבסיס של הפוליסה נשארת קבועה ולא משתנה כל שנה או כל 5 שנים.

למרות יתרון זה, בפוליסת המחלות של הראל, כשמבוטח מגיע לגיל 65, כל שנה מופחת סכום הביטוח שלו ב- 5%.

כך שמבוטח שהגיע לגיל 65 והיה מכוסה בפוליסה של הראל בסכום פיצוי של 200,000 ש"ח – מעתה יהיה מבוטח על 190,000 ש"ח וכן הלאה.

יתרונותיה של פוליסת מחלות קשות בהראל

  • רק בפוליסה של הראל, תוכלו לקבל את מרכז הסיוע וההכוונה למחלות קשות של הראל למענכם במידה ותתבעו את הפוליסה. תוכלו להשתמש בו בשביל לקצר תורים, לקבל סיוע סוציאלי, לקבל הכוונה רפואית או להשתמש באחת מן רשימות הרופאים והטיפולים של הראל. חשוב שתדעו שמדובר בהכוונה בלבד ללא תשלום עבור דמי הטיפול. בכל מקרה, זה יתרון בולט של חברת הראל בפוליסת מחלות קשות כיוון שהמתחרים לא מציעים הכוונה וסיוע לחולים אשר תובעים את פוליסת מחלות קשות שלהם. את מוקד ההכוונה והסיוע תמצאו זמין עבורכם במספר 2735*.
  • במקרה של צנתור כלילי, חברת הראל תפצה את המבוטח ב-10% מסכום הביטוח, אך לא יותר מ20,000 ש"ח. יש חברות שלא מכסות בכלל על צנתור כלילי ולכן זה יתרון.
  • חברת הראל מכסה על דברים נוספים מעבר למצב בו מבוטח חלה במחלה כדי לתת ללקוחות שירותים נוספים בפוליסת המחלות הקשות כך שיהיו מרוצים. לדוגמא, מבוטח שעובר ניתוח של הסרת גידול ממאיר מקומי, יהיה זכאי לפיצוי נוסף של 10% מסכום הביטוח או עד 50,000 ש"ח.
  • בהמשך לנקודה הקודמת, גם במקרה שמבוטח יחלה בסרטן שד מקומי או יעבור ניתוח לסרטן הערמונית, יקבל פיצוי נוסף של כ- 20% מסכום הביטוח.
  • במקרה שמבוטח חלה במחלת הסרטן, יכול להיות שירצה לטוס לחו"ל לבצע טיפולים ניסיוניים למחלה. רק בחברת הראל בפוליסת המחלות הקשות יוכל המבוטח לקבל החזרים על הוצאות נלוות לטיפולים ניסיוניים בחו"ל למחלת הסרטן. ההחזרים יהיו בסך של עד 30% מסכום הביטוח. 
  • היתרון המשמעותי ביותר, לדעתנו, של פוליסת מחלות קשות של הראל הוא, שבמידה ולמבוטח הייתה את פוליסת מענקית זהב, והוא נפטר לפני גיל 60 ולא על ידי אחת מן המחלות המכוסות בפוליסה, יורשיו יקבלו בחזרה  את כל דמי הביטוח ששילם הנפטר על פוליסת מענקית זהב לאורך השנים, בהתאם לתנאי הפוליסה כמובן. יתרון זה מאפשר למבוטחים רבים להבטיח לעצמם שהכסף ששילמו על פוליסת המחלות בהראל לא ילך לפח ובמקרה הכי גרוע יוחזר חזרה ליורשים החוקיים.
  • רשימת המחלות בהראל רחבה ומכילה 39 סוגי מחלות ועוד פיצויים על מקרים נוספים כמו שכתבנו לעיל. חשוב לציין שביחס למחלות הקשות בהפניקס ולמחלות הקשות במנורה, הראל מציעים מספר די נמוך של מחלות קשות בפוליסה אך עדין הכיסוי שלה נחשב רחב.

גילוי נאות מחלות קשות הראל

את הגילוי נאות של הפוליסה והתנאים המלאים, תוכלו לקרוא בנספח 466 באתר הראל על ידי לחיצה כאן.

מומלץ לקרוא את נספח 466 למרות שהוא נראה ארוך ממש כמו ספר. ברגע שתעברו על הנספח במלואו, תוכלו להיות חשופים לכל האותיות הקטנות בפוליסה.

דבר חשוב נוסף שניתן למצוא בנספח 466 זה את רשימת המחלות של ביטוח מחלות קשות של הראל. אם אתם רוצים לדעת בדיוק על איזה מחלות קשות אתם מכוסים, מומלץ לעבור על רשימת המחלות בנספח בקישור לעיל.

כמה עולה ביטוח מחלות קשות בהראל?

ביטוח מחלות בהראל עולה בהתאם למצבכם האישי ורק אחרי שיחה עם בעל מקצוע בתחום ביטוחי הבריאות הפרטיים, תוכלו לדעת מה המחיר עבורכם.

חשוב שתבינו שמעבר לכך שהמחיר משתנה בהתאם למצבכם האישי, כל איש מקצוע שתעבדו איתו עשוי להציע לכם מחיר שונה.

איך זה קורה?

סוכני ביטוח, סוכנויות ביטוח וחברות הביטוח רשאיות לתת הנחות שונות בפוליסה, כך שאם אתם בוחרים לקבל הצעת מחיר לפוליסה זו, כדאי שתיצרו קשר עם מספר גורמים ותוודאו שההנחות שקיבלתם הן אכן המקסימליות.

כדי לתת לכם בכל זאת להבין סדר גודל של עלויות של פוליסת מענקית זהב, נציג את המחיר על 4 מבוטחים שבחרנו באקראי:

מבוטח בן 41, זכר, מעשן, כיסוי על סכום פיצוי חד פעמי של 200,000 ש"ח ישלם 120-150 ש"ח בחודש.

מבוטח בן 41, זכר, לא מעשן, כיסוי על סכום פיצוי חד פעמי של 200,000 ש"ח ישלם 70-90 ש"ח בחודש.

מבוטחת בת 33, נקבה, לא מעשנת, כיסוי על סכום פיצוי חד פעמי של 300,000 ש"ח ישלם 40-60 ש"ח בחודש.

מבוטחת בת 33, נקבה, מעשנת, כיסוי על סכום פיצוי חד פעמי של 300,000 ש"ח ישלם 60-80 ש"ח בחודש.

כל מה שצריך לדעת על מענקית סרטן

מענקית סרטן היא מעין תת פוליסה של מענקית זהב. הפוליסה אומרת שאם מבוטח חלה במחלת הסרטן הוא יקבל זכום פיצוי כספי לפי מה שנקבע בפוליסה. ההבדל הוא ההתמקדות במחלה ספציפית ולא רשימת מחלות כמו בפוליסת מחלות קשות.

חשוב לדעת שבמענקית סרטן של הראל, מבוטח יוכל לתבוע על מקרה חוזר של סרטן במידה וחלפו 5 שנים, כך שאם מבוטח תבע את פוליסת מענקית סרטן של הראל, כדאי לו להשאיר את הפוליסה פעילה למקרה שיחלה שוב חלילה.

דבר נוסף שכדאי שתדעו הוא שהעלות של מענקית סרטן נמוכה יותר מהעלות של מחלות קשות, כך שאם העניין הכלכלי משחק תפקיד, תוכלו להיעזר בטיפ זה כדי לקבל החלטה נכונה.

תביעת ביטוח מחלות קשות בהראל

כדי לתבוע את פוליסת מחלות קשות של הראל או את מענקית סרטן, תצטרכו לבחור את אחת מן האפשרויות העומדות לפניכם.

דבר ראשון מומלץ לדבר עם הסוכן שמכר לכם את הפוליסה. במידה ואתם לא זוכרים או לא רוצים לפנות אליו, אתם יכולים להגיש תביעה אונליין באתר הראל.

אתר הראל נחשב אתר מאובטח ולכן אין חשש להעלות אליו את המידע הביטוחי.

כדי להיכנס ישירות לתביעה אונליין באתר הראל לחצו כאן.

במידה ולא תרצו להגיש את התביעה דרך האתר, תצטרכו להתעסק בהרבה מסמכים אבל תוכלו לעשות זאת בצורה טלפונית או דרך המייל. 

במידה ותחליטו למלא את טפסי התביעה לבד, קודם כל תצטרכו להוריד אותם למחשב מאתר הראל, זה נמצא פה.

לאחר שתמלאו את הטפסים תצטרכו לשלוח אותם למייל:

tvbriut@harel-ins.co.il.

לחלופין, תוכלו גם לשלוח את הטפסים בפקס למספר:

03-7348166.

דרך נוספת  היא לשלוח את הטפסים בהודעת SMS למספר:

052-3235121.

איך בודקים אם יש לי מחלות קשות בהראל?

אם אתם מעוניינים לבדוק האם יש לכם כבר הפוליסה של הראל, תוכלו לעשות זאת על ידי בדיקה בהר הביטוח הממשלתי

לאחר כניסה פשוטה ומהירה להר הביטוח תדעו אם יש לכם את פוליסת המחלות של הראל.

במידה ואתם רוצים להשוות אותה לפוליסות אחרות בשוק, תוכלו לקרוא לדוגמא את הכתבה שכתבנו שמפרטת על כל מה שחשוב בפוליסת מחלות קשות של מגדל.

אם החלטתם שאתם מעוניינים אך ורק בפוליסת המחלות בהראל אך המחיר קצת יקר לכם, קבלו טיפ:

תמיד תוכלו לפנות להראל טלפונית ולבקש מהם הנחת שימור עקב כך שהמחיר יקר, ממה ששמענו זה עובד מעולה.

 

קבל הצעת מחיר למחלות קשות בהראל: