קידום אורגני בגוגל- פעולות בסיסיות שחובה לעשות באתר - למקום ראשון בגוגל

מגזין ביטוח ופיננסים, צרכנות, עסקים ולימודים

קידום אורגני בגוגל- פעולות בסיסיות שחובה לעשות באתר

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) כרוך בהרבה פעולות שצריכים לבצע, בתוך האתר ומחוצה לו. במאמר הבא מפורטות הפעולות הבסיסיות שחובה לבצע בתוך האתך שלך על מנת לקדם אותו לתוצאות הראשונות בגוגל.

כתיבת מאמרים איכותיים ורלוונטיים בלבד יקדמו את האתר

כשרוצים לקדם אתר בגוגל, חשוב להעלות לאתר תוכן איכותי שיהיה רלוונטי עבור הגולשים ויתן להם ערך מוסף. 

בעדכון פנדה, גוגל התחילו להחמיר עם תכנים ולפגוע בדירוגים של בעלי אתרים ומקדמים שלא השקיעו בתוכן או כתבו תוכל משוכפל באתר. 

לדוגמה- אם אני רוצה לפתוח אתר לחברת הובלות – הייתי כותב מאמרים מועילים על תהליך מעבר הדירה\ טיפים\ דברים חשובים שכדאי לעשות וכו’.

הגולשים במנועי החיפוש מחפשים מידע איכותי ומענה לשאלות שלהם במגוון תחומים, בכדי להזרים הרבה תנועה לאתר חשוב שנקפיד על העלאת תוכן איכותי בלבד.

הקפדה על תגיות Alt לתמונות בכל האתר 

חשוב להעלות לכל מאמר לפחות תמונה אחת, ברגע שמעלים תמונה לאתר חשוב לשים לה תגית אלט. 

תגית אלט זאת בעצם תגית שמטרתה להסביר במילים את מה שרואים בתמונה, למקרה שהתמונה קורסת או לצורכי נגישות. 

בקידום אתרים נשתמש בתגית Alt על מנת לחזור שוב על ביטוי מפתח אותו אנו רוצים לקדם באתר.

היררכיה נכונה של הכותרות בעמודי האתר

בכל עמוד באתר, בין אם מאמר ובין אם עמוד שירותים \ אודות- חשוב להקפיד על היררכיית כותרות נכונה.

צריך שתהיה תגית H1 רק פעם אחת לכל עמוד וחשוב לשלב בה את ביטויי המפתח שרוצים לקדם.

לאחר מכן, H2 יכולה להופיע יותר מפעם אחת וכן הלאה לגבי H4 ,H3 וכו’.

מפת האתר Xml תועיל לקידום האורגני

בכדי לעזור למנוע החיפוש לסרוק את האתר ביעילות וגם בתדירות גבוהה יותר, כדאי להוסיף לאתר מפת אתר Xml שבעצם מציגה את כל עמודי האתר שאנו רוצים שגוגל יסרוק. ניתן לייצר מפה זאת בעזרת תוכנת screaming frog.

קובץ robots.txt יעשה סדר לגוגל

חשוב להעלות לכלי מנהל האתרים את הקובץ robots.txt של האתר על מנת להסביר למנועי חיפוש איזה דפים באתר לסרוק ואיזה לא. קובץ robots.txt מייעל את הזחלנים של גוגל שמגיעים לאתר ומקל עליהם בתהליך הסריקה.

חשוב להוסיף לקובץ robots.txt את הכתובת של מפת האתר שלנו על מנת “לדחוף” לגוגל אותה שוב כך שיסרוק את האתר ביתר קלות.

על מנת להבין איך לייצר את קובץ ה robots.txt לחץ כאן, להסבר רחב של גוגל.

שיפור טעינת (ומהירות) האתר לחווית משתמש טובה 

רצוי שהאתר יטען עד 2-3  שניות, אם הוא נטען לאט-  חשוב לבצע אופטימיזציה למהירות האתר כדי לקדם אותו למיקומים יותר גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.

כדי לבצע את זאת צריך לבדוק מה גודל התמונות ואם הן כבדות אז לצמצם אותם שיהיו קלות ויטענו במהירות – תוסף Smush מסייע לצמצום התמונות(הורדת ישירות מוורדפרס). 

בנוסף, מומלץ להוריד תוספי Cache על מנת לגרום לאתר להיטען יותר מהר ולצמצם את זמני הטעינה של הקודים באתר.

תגית title

כתיבת ה- title של העמוד חשוב מאוד לקידום האתר, צריך לעשות title בין 55 ל 65 תווים, על מנת שיוצג במלואו גם במובייל וגם במחשב.

ב- title חשוב מאוד לשלב את ביטוי המפתח בהתחלה ולרשום משפט שיווקי שמסכם את העסק.

מומלץ להוסיף את שם המותג של העסק בסוף ה- title.

לכתיבת ה- title חשיבות רבה על CTR שיהיה לעמוד בשלבים מאוחרים יותר בתוצאות החיפוש.

תגית meta description

כתיבת meta description חשובה מאוד גם כן לקידום האתר, לכל עמוד צריך להיות תגית meta description שונה.

ב- meta description גם כן נשלב ביטויי מפתח וביטויים מקבילים שנרצה לקדם באתר.

ב- meta description צריך להופיע תיאור קצר של התוכן המופיע בעמוד, כדאי מאוד לשלב בסוף ה- meta description הנעה לפעולה בכדי להגדיל את הסיכויים שאנשים ילחצו על האתר שלך וכמובן ישירות להגדיל את ה- CTR.

קישורים חיצוניים יתרמו רבות לקידום האתר בגוגל

במאמר עצמו חשוב להוציא קישורים חיצוניים לאתרים סמכותיים, על מנת להקל על גוגל להבין לאיזה נושאים וקטגוריות התוכן שלך שייך.

להוסיף פירורי לחם תורמים לקידום האתר כיוון שהם עוזרים למנוע החיפוש להבין את היררכיית האתר ובכך לסרוק אותו בקלות וביעילות.

כדאי לשים לב שפירורי לחם גם תורמים לחוויות המשתמש כיוון שעוזרים לגולש לנווט בין עמודי האתר.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp