מגזין ביטוח ופיננסים, צרכנות, עסקים ולימודים

מחירון העם משרד התחבורה- כל מה שאתם צריכים לדעת על החידוש בענף הרכב

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

נכתב על ידי שי פרץ | 24.05.21

מחירון העם

מחירון העם הוא יוזמה של משרד התחבורה שמטרתה לסייע לציבור לקבל מידע אמין לגבי מחירי מכירה של רכבים משומשים.

מחירון העם נועד כדי לשנות את האופן שבו פועל ענף הרכב כיום.

אחת לעשרות שנים מתרחש אירוע דרמטי שעשוי להשפיע על ענפים גדולים במשק, אך האם מחירון העם יצליח לחולל מהפכה? את זה נדע בעתיד.

במאמר זה נסביר מה זה מחירון העם, למה משרד התחבורה חשב שיש צורך במחירון כזה ונראה לכם את אופן השימוש במחירון.

מחירון העם- מה זה ולמה צריך אותו?

כידוע, אנחנו הישראלים קונים ומוכרים את המכוניות שלנו כל הזמן.

אנחנו אוהבים מכוניות, מחזיקים בלא מעט מכוניות בכל משק בית ומתחדשים אחת לכמה שנים.

לכן, הפעילות של מכירה או קנייה של מכונית משומשת היא פעילות נפוצה מאד בישראל.

כאשר אנחנו ניגשים לקנות רכב\למכור את הרכב שלנו- אנחנו צריכים מידע אמין לגבי מחיר הרכב.

על מנת לפתור את הבעיה הזאת, הוקמו מחירוני הרכב השונים.

כיום מחירוני הרכב הפופולאריים בישראל הם לוי יצחק ו-יד 2.

אלא שלאחרונה משרד התחבורה, בקידומה של שרת התחבורה מירי רגב, יצא ביוזמה חדשה הנקראת- מחירון העם.

מחירון העם הוא מאגר עסקאות של רכבים משומשים, אשר זמין עבורכם בממשק אינטרנטי.

כלומר, כל אזרח בעל חיבור לאינטרנט יכול להיכנס לאתר של משרד התחבורה ולמצוא את המחירון.

המחירון משקף עסקאות בפועל שדווחו על ידי קונים ומוכרים.

משרד התחבורה יזם את הפרויקט על מנת לשקף לאזרחים מחירים אמינים יותר.

המטרה היתה להעביר את ה-“כוח” לאזרחים, המחירון כונה “המחירון החברתי” מסיבה זו.

מה ההבדל בין מחירון העם למחירונים האחרים?

לעומת מחירונים אחרים, מחירון העם מבוסס על עסקאות אמיתיות שבוצעו בין קונים ומוכרים בישראל.

מחירונים אחרים במרבית המקרים מבוססים על נוסחאות חישוב לפי פרמטרים רבים.

משרד התחבורה בא ואמר – אנחנו ננהל רישום של כל העסקאות שבוצעו בשוק המשומשות- וננגיש את המידע הזה לציבור.

כלומר, המידע שמספק המחירון הוא מידע על עסקאות אמיתיות שבוצעו בפועל בין מוכר וקונה.

אותם המוכרים\הקונים מדווחים למשרד התחבורה, והוא זה שמוסיף את פרטי העסקה למחירון.

הדיווחים נעשים באופן וולנטרי- כלומר, אם אתם מוכרים\קונים רכב- אתם לא חייבים לדווח למשרד התחבורה, אלא תוכלו לעשות זאת רק אם תרצו בכך.

מכאן ניתן להבין, המחירון תלוי בעם. קיום המחירון והמידע הנכלל בו- תלוי ברמת הדיווחים מצד מבצעי העסקאות.

איך זה עובד?

החל מחודש נובמבר 2020 החל משרד התחבורה לנהל את רישום העסקאות שבוצעו.

רישום העסקאות מתבצע ללא פרטים אישיים של המוכרים והקונים, אך כולל את הפרטים החיוניים לצורך תמחור הרכב.

כלומר, החל מחודש נובמבר- משרד התחבורה החל לאסוף עסקאות שבוצעו במשק, על מנת לאגור מספיק עסקאות לפני השקת מחירון העם.

לאחר תהליך שנמשך מספר חודשים, ביום א’ ה- 23.5.21 מחירון העם עלה לאוויר וכעת תוכלו למצוא אותו באתר של משרד התחבורה.

נכון לכתיבת שורות אלו, כל ישראלי בעל חיבור אינטרנט יכול לגשת לאתר ולבצע חיפוש ככל העולה על רוחו.

מדריך שימוש

בשלב הראשון נכנס לאתר משרד התחבורה- מחירון העם על ידי לחיצה כאן

נמתין לטעינת העמוד, ולאחר מכן נוכל לראות את מנוע החיפוש שמציע משרד התחבורה.

על מנת לחפש מחירון רכב במאגר תצטרכו להזין מספר פרטים, כאשר חלק מן הפרטים הם חובה וחלק הם רשות.

הפרטים שחובה עליכם להזין על מנת לעשות שימוש במחירון הם: יצרן הרכב (שם החברה שייצרה את הרכב) , שם הדגם של הרכב (תפתח לכם רשימה לאחר שתבחרו את שם היצרן ואת שנת העלייה לכביש.

לאחר שמילאתם את שלושת הפרטים הללו- תוכלו ללחוץ על כפתור החיפוש.

אם תרצו להזין פרטים נוספים לחיפוש- תוכלו להכניס את נפח המנוע, תיבת ההילוכים, רמת הגימור וקוד הדגם שאותו אתם מחפשים.

מחירון העם איך זה עובד

מעוניין בהצעה לביטוח רכב?

לאחר הלחיצה על “חיפוש”- נמתין מספר רגעים על מנת לאפשר למערכת לחפש את העסקאות שתואמות את החיפוש שלנו.

לאחר מכן, המערכת תמצא את התוצאות המתאימות ותציג אותן מתחת למסך הקודם.

בדוגמת החיפוש שלנו חיפשנו מחירון לרכב מאזדה 3 בשנת העלייה לכביש 2018.

ניתן לראות שהמערכת מצאה שתי תוצאות מתאימות לחיפוש שלנו והיא מציגה לנו את המחירונים המתאימים.

שימו לב, מאחר ובדוגמא שלנו לא סימנו את האפשרות “רמת גימור”- המערכת מציגה לנו את כל האפשרויות- פרימיום וספורט.

צילום ממערכת המחירון של משרד התחבורה

השאלה האם מחירון העם יהפוך לסיפור הצלחה או שלא תתגלה עם הזמן.

ישנם לא מעט אתגרים בדרך.

המחירון תלוי בדיווחים על עסקאות, לכן- ככל שיהיו דיווחים- המחירון יהיה אמין יותר.

מנגד, אם לא ידווחו מספיק עסקאות, המחירון יאבד מהערך שלו.

ישנם גופים בישראל שמבצעים מספר גדול של עסקאות מדי שנה- כמו חברות הליסינג.

אותן החברות אחראיות לנתח גדול מאד מהעסקאות בשוק הרכבים המשומשים מדי שנה.

במידה וחברות הליסינג יחליטו שלא לדווח למחירון משרד התחבורה, ייתכן וזו תהיה מכה למחירון.

מעוניין בהצעה לביטוח רכב?

כתבות נוספות בנושא ביטוח ופיננסים תוכלו למצוא כאן.

לחזרה לדף הבית לחצו כאן.

עוד כתבות
הרשמה לניוזלטר​

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים להחכים, לשפר את ההתנהלות הכלכלית ואף לחסוך אלפי שקלים?

הצטרף לאלפי ישראלים שכבר הצטרפו לניוזלטר שלנו